O nama
Biovegina priča počela je prije više od 30 godina kad su Zlatko Pejić i Jadranka Boban Pejić svoj životni stil temeljen na osobnoj ekologiji željeli podijeliti s drugima i potaknuti pozitivne promjene. S vizijom promocije održivih stilova življenja u osobnoj, društvenoj i ekonomskoj sferi, sredinom 80-ih nastala je udruga građana Društvo za unaprjeđenje kvalitete življenja.
Bila je to platforma kroz koju su aktivistički djelovali kroz niz projekata poput koncerata za mir i okoliš, početka obilježavanja Dana planeta zemlje u Hrvatskoj, zatim projekta Hrvatska i održivi razvoj koji je u konačnici rezultirao stvaranjem Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj itd. Na toj se platformi razvijao i projekt Makronova posvećen edukaciji i osobnoj ekologiji s ciljem njegovanja cjelovitog pristupa življenju, pod pretpostavkom da je zdrav pojedinac preduvjet zdravog okoliša.
Makronova se potom osamostalila i postala ustanova za edukaciju odraslih u kojoj je na radionicama i seminarima nekoliko desetina tisuća ljudi učilo kako cjelovito brinuti o sebi, te koji su vremenom postali educirani, osviješteni potrošači, ali i poduzetnici koji su dobili motivaciju za pokretanje vlastitog „zelenog“ posla.
Ovom je edukacijom počela popularizacija ekoproizvoda u Hrvatskoj koja je generirala potražnju za kvalitetnim, cjelovitim organskim proizvodima. Zlatko Pejić i Jadranka Boban Pejić uvidjeli su da na našem tržištu postoji potreba za kvalitetnim organskim proizvodima koje se do tada moglo nabaviti isključivo u inozemstvu. Stoga su 1994. godine osnovali poduzeće Biovega te su odlučili sami početi distribuirati i u svojoj oglednoj trgovini, u sklopu Makronova centra, prodavati osnovne eko proizvode.
Asortiman se s vremenom povećavao i tako je nastao bio&bio, maloprodajni lanac trgovina ekoloških proizvoda kojih danas u Hrvatskoj ima 17.
Od početka poslovanja, Biovega je postavila visoke standarde kvalitete, što su kupci prepoznali i zbog čega imaju povjerenja u proizvode koji nudi.
Edukacija koja je u potki poslovanja Biovege manifestira se od početka i kroz izdavačku djelatnost koja se s vremenom od Biovege odvojila u nakladničku kuću Planetopija, specijaliziranu za literaturu s područja osobnog razvoja, čije su knjige i autori dobitnici brojnih priznanja i nagrada.
Još od vremena Društva, važan aspekt edukacije bilo je poticanje ekološke proizvodnje, što se logično reflektiralo i u Bioveginom poslovanju. Uz viziju razvojnog partnerstva, tvrtka je pokrenula na našim prostorima jedinstvenu suradnju s ekopoljoprivrednicima koje je potaknula na veću proizvodnju jamčeći im otkup uroda. Danas radi s 40-ak poljoprivrednika koji imaju oko 500 ha površina. Zahvaljujući tome, Biovega u bio&bio trgovinama nudi svježe voće i povrće, ali i žitarice te prerađevine koje prodaju u portfelju vlastitih robnih marki.
Kao rezultat dugogodišnjeg rada na popularizaciji ekoproizvoda i sve šire potražnje istih, Biovega svoje robne marke distribuira u sve veće supermarkete – trend zdrave prehrane je postao općeprihvaćen, a ekološki proizvodi široko dostupni.
Kako bi zaokružili cjelovitu poslovnu priču, 2010. godine Biovega pokreće proizvodnju na najstarijem hrvatskom ekološkom imanju – Zrno u Habjanovcu, te spaja znanja i iskustva tradicijske poljoprivrede, ekoloških načela i suvremenih standarda u proizvodnji hrane.
U sklopu Bio Zrna djeluje i bio bistro Zrno u kojem se koriste svježe namirnice s imanja. Ovo se imanje, čija je misija zero – waste i održivost, kontinuirano razvija i predstavlja primjer za budućnost ekološke, održive proizvodnje u Hrvatskoj.
Danas svi elementi logičnog razvoja ove posebne poslovne priče djeluju u okviru grupacije Biovega i, kao svaki zdravi organizam, razvijaju se, prolazeći kroz različite razvojne faze, no uvijek nastavljajući priču utjelovljenu u ideji održivog razvoja i stvaranja pozitivne promjene.